منتدى حلم الحياة
دروس -ثقافة -رومانسية_رياضة


منتدى تعليمي تثقيفي ترفيهي
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 BEM3.........................

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
youcef
Admin
avatar

عدد المساهمات : 1226
تاريخ التسجيل : 28/02/2012
العمر : 24
الموقع : http://rayane05batna.lamuntada.com

مُساهمةموضوع: BEM3.........................   29/07/12, 11:59 am

Nature de l’épreuve d’Anglais
Typologie des activités du BEM
Support :

1-un texte (10-12 lignes)

2-deux textes courts (5-6 lignes)

3-une lettre

4-un dialogue

5-des coupures de journaux

6-un télégramme

7-un e-mail

8-une notice

9-un panneau publicitaire


A- Comprehension :

- true/false activity with justification.

- matching (questions and answers )

- information transfer

- listing

- text identification

- identify linking words in a text (cohesion)

- discrepancies (similarities, differences)

- auxiliary questions

- identify and match (text with topic sentence, main idea….)

- match headings with sentences

- multiple choice questions (4 items, one distractor)



B- Lexis:

- Mcq (items selected should only deal with vocabulary)

- Cloze passage (4 items deleted)

- Word attack (ability to infer meaning from context, synonym, antonym)

- Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds

- Word association technique

- Gap-filling (select 4 items from 8 provided)



C- Grammar:

- Mcq (tenses, prepositions…)

- Word sequencing (focus on question word order and complex sentences)

- Tense concord

- Transformation (rewrite the passage using the third person singular, rewrite the passage using the simple future…)

- Editing (correct mistakes)

- Sentence completion (relative aspect)

- Combine sentences using provided connectors

- Gap-filling

- Supply punctuation and capitalisation (contextualised)





-1-




D- Pronunciation:

- sound recognition



E- Situation of integration:

This phase is meant to be devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “knows how to do”. The activities suggested should be conducive to the final output and help the pupils to reinvest what was already seen in a piece of writing in accordance with the situation of communication.

_________________
يا من هواه أعزه وأذلنـــي .. كيف السبيل إلى وصالـــــك دلني

وتركتني حيران صبّا هائم .. أرعى النجوم وأنت في نوم هني

عاهدتني ألا تميل عن الهوى.. وحلفت لي يا غصن ألا تنثني

هبّ النسيم ومال غصن مثله .. أين الزمان وأين ما عاهدتني







¯−ـ‗ऊ_»ऋँعبد العلي40+ريان05ऋँ«_ऊ‗ـ−¯

!۩۞Ξ…۝…Ξ۞۩عبد العلي40+ريان05۩۞Ξ…۝…Ξ۞۩

�� ∫…Ξ ψ…عبد العلي40+ريان05…ψ Ξ… ∫ ��
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://rayane05batna.lamuntada.com
 
BEM3.........................
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى حلم الحياة :: ®§][©][ التــــــــعليم والمعلم ][©][§® :: قسم الرابعة متوسط :: قسم الفروض والإختبارات-
انتقل الى: